Bike-Improvement

Fietsmeting-ds

Tijdrit-Triatlon afstelling

Bike-Improvement c.v.                                      Gsm: 0492/ 31 00 71 Herentalsebaan 22 b  2520 Ranst                      ING: BE37 3630 9072 2928 Btw: BE0838.572.819                                       BIC code: BBRUBEBB                                   
Hoe doen wij onze afstelling?
Onze aanbevelingen!
Wij bevelen onze atleten, om zo optimaal mogelijk te zitten, een Cobb Fifty-Five zadel of een Ism zadel aan. Deze zadels hebben vele voordelen. a) Met een klassiek zadel zit je bij een tijdrit of triatlon helemaal op het puntje van je zadel.     Dit heeft bepaalde consequenties qua comfort. Daardoor wordt er meer gefixeert op de pijnlijke en ongemakkelijke tijdrithoudingen     kan je je niet optimaal concentreren.     Met de twee voornoemde zadels heb je veel meer comfort en is pijn aan het zitvlak volledig onbekend. b) De Fifty-Five van Cobb Cycling of Ism heeft nog als voordeel dat de renner de UCI regel een stuk kan omzeilen omdat dit zadel qua     constructie helemaal anders is dan een gewoon zadel. Men zit ongeveer 5 cm meer naar voor.
c) De TT zadels hebben ook een ander groot voordeel, door zijn speciale constructie worden er in de bekkenbodem ook meer spieren gebruikt en kan men meer power voortbrengen dan met een klassiek zadel. Dat voel je in het begin wanneer je de eerste keren met dit zadel rijdt. Ook voel je je zitbeenderen, en dat geeft in de beginperiode wat ongemak maar verdwijnt zeer snel.
Wil je echter alles uit de kast halen kan je ook nog overwegen om Q-ring te plaatsen in vervanging van je gewone kettingblad. Deze heeft als voordeel dat je meer kracht kan zetten. In het dode moment, wanneer je pedaal boven of onder is, heeft deze minder negatieve invloed op je prestatie. Let wel dat je met een Q-ring een maand mag uittrekken vooraleer je spieren deze trapomwenteling gewoon zijn. In de beginperiode (1st week) voelen je quadriceps stijf aan maar na een tijdje, wanneer je de beweging gewoon zijt, verdwijnt het volledig. Dus in eerste instantie niet panikeren in het begin, maar rustig verder opbouwen.                                      Nog een wijze raad wanneer je overweegt om Q-ring te gebruiken:                                             Begin er op tijd aan en niet 2 weken voor je tijdrit.                                      De aanpassing aan een Q-ring duurt minstens een 20 tal dagen.
-We meten de atleet eerst volledig op. -Dan stellen we de fiets af volgens de normen van de UCI voor de renners en voor triatleten gelden dan weer andere regels.. -De atleet neemt dan plaats op de tijdrit-triatlonfiets en we doen een video opname. -De video opname wordt dan geanalyseerd met onze Sports analyser software. -Aan de hand van deze analyse wordt de positie, in samenspraak met de atleet aangepast. -Zo volgen er telkens nieuwe analyses tot de renner zijn perfecte positie heeft gevonden. -Deze werkwijze lijdt tot zeer goed resultaten, maar neemt wel heel wat tijd in beslag.